Chủ Nhật, 29 tháng 6, 2014

Snow


Snow
http://www.youtube.com/watch?v=xhmnYY6j3cI

Snow is a subject of great interest to weather experts. It is difficult to predict where, when or how much snow will fall. One reason is that heavy amounts of snow fall in surprisingly small areas. Another reason is that a small change in temperature can mean the difference between snow and rain. Just what is snow, anyway? Snow is a form of frozen water. It contains groups of ice particles called snow crystals. These crystals grow from water droplets in cold clouds. They usually grow around dust particles. All snow crystals have six sides, but they grow in different shapes. The shape depends mainly on the temperature and water levels in the air.
Snow crystals grow in one of two designs: plate-like and columnar. Plate-like crystals are flat. They form when the air temperature is about 15 degrees below zero Celsius. Columnar snow crystals look like little sticks of ice. They form when the temperature is about five degrees below zero.
The shape of a snow crystal may change from one form to another as the crystal passes through levels of air with different temperatures. When melting snow-crystals or raindrops fall through very cold air, they freeze to form small particles of ice, called sleet. Groups of frozen water-droplets are called snow pellets. Under some conditions, these particles may grow larger and form solid pieces of ice, or hail. Hail can be dangerous to people, animals and property.
When snow crystals stick together, they produce snowflakes. Snowflakes come in different sizes. As many as 100 crystals may join to form a snowflake larger than two and one-half centimeters. Under some conditions, snowflakes can form that are five centimeters across. Usually, this requires near-freezing temperatures, light winds and changing conditions in Earth's atmosphere. Snow contains much less water than rain. About two and one-half centimeters of rain has as much water as 15 centimeters of wet snow. About 76 centimeters of dry snow equals the water in two and one-half centimeters of rain.
Much of the water the world uses comes from snow. Melting snow provides water for rivers, power stations and crops. Mountain snow provides up to 75 percent of all surface water supplies in the western United States. Snowfall helps to protect plants and some wild animals from winter weather. Fresh snow is made largely of air trapped among the snow crystals. Because the air has trouble moving, the movement of heat is limited. Snow can also influence the movement of sound waves. When there is fresh snow on the ground, the surface of the snow absorbs, or takes in, sound waves. However, snow can become hard and flat as it grows older or if there have been strong winds. Then, the snow's surface will help to send back sound waves. Under these conditions, sounds may seem clearer and may travel farther.
Generally, snow and ice appear white. This is because the light we see from the sun is white. Most natural materials take in some sunlight. This gives them their color. However, when light travels from air to snow, some light is sent back, or reflected. Snow crystals have many surfaces to reflect sunlight. Yet the snow does take in a little sunlight. It is this light that gives snow its white appearance. Snow or ice may sometimes appear to be blue. The blue light is the product of a long path through the snow or ice. Think of snow or ice as a filter. A filter is designed to reject some substances, while permitting others to pass through. In the case of snow, light makes it through if the snow is only a centimeter thick. If it is a meter or more thick, however, blue light often can be seen.
Snow falls in the Earth's extreme North and South throughout the year. However, the heaviest snowfalls have been reported in the mountains of other areas during winter. These areas include the Alps in Italy and Switzerland, the coastal mountains of western Canada, and the Sierra Nevada and Rocky Mountains in the United States. Snow is even known to fall near the Equator -- but only on the highest mountains. The continental United States has an average of 105 snowstorms each year. An average storm produces snow for between two and five days. Almost every part of the U.S. has received snowfall at one time or another. Even parts of southern Florida have reported a few snowflakes

Tuyết là một chủ đề quan tâm rất lớn của các chuyên gia thời tiết. Rất khó để dự đoán đâu, khi nào hoặc bao nhiêu tuyết sẽ rơi. Một lý do là lượng nặng của tuyết rơi trong khu vực đáng ngạc nhiên nhỏ. Một lý do khác là sự thay đổi nhỏ trong nhiệt độ có thể có nghĩa là sự khác biệt giữa tuyết và mưa. Chỉ là những gì tuyết, dù sao? Tuyết là một hình thức của nước đóng băng. Nó chứa các nhóm của các hạt băng gọi là tinh thể tuyết. Những tinh thể này phát triển từ những giọt nước trong các đám mây lạnh. Họ thường phát triển xung quanh các hạt bụi. Tất cả các tinh thể tuyết có sáu bên, nhưng họ lớn lên trong hình dạng khác nhau. Hình dạng phụ thuộc chủ yếu vào nhiệt độ và nước trong không khí. 
Tinh thể tuyết lớn lên trong một trong hai thiết kế: tấm giống như và cột. Tinh thể tấm như là phẳng. Họ hình thành khi nhiệt độ không khí là khoảng 15 độ dưới số không Celsius.Tinh thể tuyết hình trụ giống như gậy ít băng. Chúng hình thành khi nhiệt độ khoảng năm độ dưới số không. 
Hình dạng của một tinh thể tuyết có thể thay đổi từ dạng này sang dạng khác như các tinh thể đi qua cấp độ của không khí với nhiệt độ khác nhau. Khi tuyết tan tinh thể hoặc hạt mưa rơi trong không khí rất lạnh, họ đóng băng để tạo thành các hạt băng nhỏ, được gọi là mưa đá. Nhóm đông lạnh nước giọt được gọi là viên tuyết. Dưới một số điều kiện, các hạt này có thể phát triển lớn hơn và hình thành mảnh rắn của đá, hoặc mưa đá. Mưa đá có thể gây nguy hiểm cho người, động vật và tài sản. 
Khi các tinh thể tuyết dính lại với nhau, chúng tạo ra những bông tuyết. Bông tuyết có kích thước khác nhau. Như nhiều như 100 tinh thể có thể tham gia để tạo thành một bông tuyết lớn hơn hai và một nửa cm. Dưới một số điều kiện, những bông tuyết có thể hình thành được năm cm trên. Thông thường, điều này đòi hỏi gần như đóng băng nhiệt độ, gió nhẹ và điều kiện thay đổi trong bầu khí quyển của Trái đất. Tuyết chứa ít nước hơn mưa. Cm về hai và một nửa mưa có nước nhiều như 15 cm tuyết ướt. Khoảng 76 cm tuyết khô bằng nước trong hai và một nửa cm mưa. 
Phần lớn các nước trên thế giới sử dụng đến từ tuyết. Tuyết tan chảy cung cấp nước cho sông, nhà máy điện và các loại cây trồng. Tuyết núi cung cấp lên đến 75 phần trăm của tất cả các nguồn cung cấp nước mặt ở miền Tây Hoa Kỳ. Tuyết rơi giúp bảo vệ thực vật và một số loài động vật hoang dã từ thời tiết mùa đông. Tuyết tươi được thực hiện chủ yếu của không khí bị mắc kẹt trong các tinh thể tuyết. Bởi vì không khí có chuyển động gặp khó khăn, sự chuyển động của nhiệt bị hạn chế. Tuyết cũng có thể ảnh hưởng đến sự chuyển động của sóng âm thanh. Khi có tuyết tươi trên mặt đất, bề mặt của tuyết hấp thụ, hoặc có trong, sóng âm thanh. Tuy nhiên, tuyết có thể trở nên cứng và bằng phẳng như nó phát triển lớn hơn hoặc nếu đã có gió mạnh. Sau đó, bề mặt của tuyết sẽ giúp đỡ để gửi trở lại sóng âm thanh. Dưới những điều kiện, âm thanh có vẻ rõ ràng hơn và có thể đi xa hơn. 
Nói chung, tuyết và băng xuất hiện màu trắng. Điều này là do chúng ta thấy ánh sáng từ mặt trời là màu trắng. Hầu hết các nguyên liệu tự nhiên có trong một số ánh sáng mặt trời.Điều này mang lại cho họ màu sắc của họ. Tuy nhiên, khi ánh sáng đi từ không khí tuyết, một số ánh sáng được gửi trả lại, hoặc phản ánh. Tinh thể tuyết có nhiều bề mặt phản ánh ánh sáng mặt trời. Tuy nhiên, tuyết không có trong ánh sáng mặt trời một chút. Đó là ánh sáng này cung cấp cho tuyết trắng xuất hiện của nó. Tuyết hoặc băng có thể đôi khi xuất hiện là màu xanh. Ánh sáng màu xanh là sản phẩm của một con đường dài thông qua tuyết hoặc băng. Hãy suy nghĩ về tuyết hoặc băng như một bộ lọc. Một bộ lọc được thiết kế để loại bỏ một số chất, trong khi cho phép những người khác để đi qua. Trong trường hợp của tuyết, ánh sáng làm cho nó thông qua nếu tuyết chỉ là một cm dày. Nếu nó là một mét hoặc dày hơn, tuy nhiên, ánh sáng màu xanh thường có thể được nhìn thấy. 
Tuyết rơi ở cực Bắc và Nam của Trái đất trong suốt cả năm. Tuy nhiên, những trận tuyết rơi nặng nhất đã được báo cáo ở vùng núi của các khu vực khác trong mùa đông. Những khu vực này bao gồm các dãy núi Alps ở Ý và Thụy Sĩ, những ngọn núi ven biển phía tây Canada và Sierra Nevada và dãy núi Rocky ở Mỹ. Tuyết thậm chí còn biết rơi gần đường xích đạo - nhưng chỉ trên các ngọn núi cao nhất. Lục địa Hoa Kỳ có trung bình 105 bão tuyết mỗi năm. Một cơn bão tuyết trung bình sản xuất từ hai đến năm ngày. Hầu hết các phần của Mỹ đã nhận được tuyết rơi tại một thời điểm nào đó. Ngay cả các bộ phận của miền Nam Florida đã báo cáo một vài bông tuyết

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét